Nyårsdagen

Uppenbarligen är det pizzabagarnas stora dag idag. Men här blir det ingen pizza. Undrar var närmsta pizzeria ligger härute. Och om de ens har öppet.
Inte för att jag behöver köpa bekvämlighetsmat idag. Vi är sju stycken i blandade åldrar som tar hand om varandra. Och dessutom har jag ingen bakfylla att tala om. De goda champagneglasen igår till trots.

Nyårsdagen och ångest, med ett likamedtecken emellan, det är så jag ser det. Inte för att jag känner någon ångest eller har någon ångestfyll nyårsdag att referera till för den delen. Men någonstans ifrån kommer den där ångesttanken. Att man borde ha ångest idag. Varför det, undrar jag. Vem har ångest inför ett nytt och oskrivet blad, ett tabula rasa? En agorafobiker måhända. Kanske är det bara jag som ser den kopplingen. Nåväl, ut med det gamla och in med det nya heter det det ju. Ett helt nytt år att fylla med magiska och fantastiska upplevelser, vilken gåva!  Vem kunde ana?
 
2008 gav mig många små, viktiga uppevelser men min entusiasm idag strålar utöver 2009. Det kommer bli ett fantastiskt år!

A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0